luni, 25 august 2014

Minime (Ep.7) - Supărmarket


Scrisoare deschisă către toate supermarketurile şi neepilatele din România...

Eu dacă aş fi director de resurse umane la oricare lanţ de supermarketuri prezent în România aş include o clauză în contractul de muncă, pentru casieriţe, care să le oblige să se epileze pe membre. Dat fiind că meseria în cauză nu e una bine plătită şi cum ceara nu e chiar ieftină, aş include în pachetul salarial, pe lângă bani şi 20 de bonuri de masă, un kil’ de ceară, cât estimez eu că ar avea nevoie una d’asta pe lună ca să se epileze.  Paradoxul e că unele din ele chiar arată decent şi par îngrijite dar când dai să te uiţi în jos şi vezi cum două mâini lânoase îţi manipulează marfa proaspăt achiziţionată îţi vine să te muţi cu ea la altă casă, sau să te duci în alt supermarket. Dar nu ai unde, pentru că oriunde te-ai duce, tiparul e acelaşi şi e insultător. 
Nu sunt eu „Dan Finuţul”, dar cred că dacă lucrezi într-un domeniu în care intaracţionezi fizic cu clientul, e de bun simţ să ai un aspect îngrijit. Să fii femeie şi să ai păr pe mâini, înseamnă că eşti neingrijită. Eşti ca un bărbat cu unghiile netăiate. Da, da, ştiu, e mai greu să te epilezi decât să-ţi tai unghiile, asta e, bafta voastră, fiecare gen cu avantajele şi dezavantajele lui.  Şi dacă o faci din credinţa că femeile nu trebuie să se epileze şi de fapt părul ăla de pe mâini e o dovadă de emancipare, deşi mă îndoiesc că o casieriţă ar avea aspiraţii feministe, atunci poţi să te duci în pizda păroasă a mă-tii, şi să-ţi cauţi un loc de muncă în care să nu te vadă lumina zilei sau eu. Du-te dracu!

Dată fiind amploarea pe care a luat-o fenomenul Ice Bucket, vreau pe această cale să iniţiez şi eu o campanie de awareness prin care să strâng fonduri pentru combaterea pilozităţii corporale multiple la femei. Campania se numeşte „Wax Bucket” şi presupune ca cei ce vor să doneze să îşi toarne în cap o găleată cu ceară fierbine, după care să încerce să o îndepărteze dintr-o mişcare, urmând ca apoi să spună suma pe care au donat-o pentru cauza nobilă şi să provoace alţi cretini să facă şi ei la fel. Eu nu particip, doar o iniţiez...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu